OMGEVINGSAMBTENAAR - EXPERT RO - dienst Omgeving [Belgium]


 

STAD VILVOORDE Vilvoorde, 18 augustus 2023
dienst Personeel


Aanwerving van een

OMGEVINGSAMBTENAAR – EXPERT RO
dienst Omgeving

A1a-A3a, voltijds, statutair



In Vilvoorde is het aangenaam wonen, werken en ontspannen. De medewerker van de stad Vilvoorde
staan dagelijks klaar voor alle Vilvoordenaars, in elke fase van hun leven. Als superdiverse stad is
Vilvoorde een laboratorium in ‘samen-leven’. Samen met onze partners versterkt en verbindt de stad
mensen en organisaties. Met vernieuwende projecten en initiatieven biedt de stad een antwoord op
nieuwe noden en dynamieken. Met de blik op de toekomst en in dialoog met haar burgers ontpopt
Vilvoorde zich tot een duurzame, klimaatrobuuste stad.
Onze vier kernwaarden zijn: respecT, intEger, klAntgericht, toekoMstgericht. Samen vormen
deze waarden een TEAM

De dienst Omgeving wil de woon- en leefkwaliteit bewaken en verder verbeteren. Daarom zijn we op
zoek naar een gedreven omgevingsambtenaar die ook interesse toont in het handhavingsluik.
Als omgevingsambtenaar maak je deel uit van de dienst ruimtelijke ordening en ben je verantwoordelijk
voor de planning, de coördinatie, de opvolging en de behandeling van stedenbouwkundige
aanvragen/omgevingsvergunningen.
Je bent tevens inhoudelijk verantwoordelijk voor de dossierbehandeling binnen een multidisciplinaire
aanpak in samenwerking met collega’s die instaan voor handhaving en planning. Als expert sta je in
voor het tijdig en kwalitatief verlenen van advies aan het bestuur en de burgers.


WAT VERWACHTEN WE VAN JOU?

Verantwoordelijkheidsgebieden
1. Instaan voor de planning, coördinatie en opvolging van de eigen activiteiten.

Voorbeelden activiteiten
- Plannen en coördineren van een efficiënte uitvoering van de reguliere werking van het
vergunningenluik (het nastreven van een efficiënte inzet van de collega’s, begeleiden van de
onderlinge afstemming tussen de verschillende takenpakketten,... steeds in overleg met de
verantwoordelijke van de dienst ruimtelijke ordening).
  • Zorg dragen voor een optimale interne communicatie en informatiedoorstroming met
betrekking tot dossiers aangaande het vergunningenluik en handhaving.
  • Voeren van het management van processen binnen het vergunningenluik (detecteren van
processen, uitschrijven van processen volgens vastgelegde normen, toezien op de correcte
uitvoering van de vastgelegde processen, verbeteren van processen waar nodig,...)
  • Monitoren van de behandelingstermijn (van de doorlooptijd) van vergunningen.
- Beheren van de stappen- en/of actieplannen voor de realisatie van de concrete doelstellingen
met betrekking tot het vergunningenluik in het jaar(actie)plan (opmaken stappen- en/of
actieplannen, opvolgen van de uitvoering en bijsturen waar nodig).

2. Leveren van beleids- en/of technisch/gespecialiseerd advies met betrekking tot een specifiek domein
van de stedelijke dienstverlening.

Voorbeelden activiteiten
- Adviseren van oplossingen aangaande problematieken die zich stellen in het vergunningsluik
van de ruimtelijke ordening.
  • Adviseren met betrekking tot bepaalde inhoudelijke vraagstukken aan de verantwoordelijke
van de dienst ruimtelijke ordening, aan het afdelingshoofd, aan de secretaris, of aan leden van
het college van burgemeester en schepenen.
  • Voorbereiden van beslissingen voor gemeenteraad en college van burgemeester en
schepenen inzake het toegewezen beleidsdomein.

1

3. Behandelen, opvolgen en verantwoordelijkheid dragen voor complexe of strategische dossiers.
Voorbeelden activiteiten
- Deskundig opvolgen en behandelen van stedenbouwkundige dossiers (aanvragen tot
omgevingsvergunning, stedenbouwkundige attesten, verkavelingsvergunningen).
  • Aanleveren en up-to-date houden van informatie voor externe communicatie, vb.: website,
stadskrant,...
4. Uitvoeren van ad hoc opdrachten en bijzondere opdrachten.
Voorbeelden activiteiten
- Participeren in overlegmomenten binnen een multidisciplinair projectteam (onder andere het
screenen van ontwerpvoorstellen van RUP’s in voorontwerp)
  • Participeren aan de uitbouw van het algemeen beleid van de stedelijke administratie en aan
dienstoverschrijdende dossiers en projecten.

5. Leiden, begeleiden, stimuleren en/of coördineren van projecten met zorg voor kwaliteit en
conformiteit.

Voorbeelden activiteiten
- Plannen, uitwerken en coördineren van specifieke projecten (o.a. herwerken van de
stedenbouwkundige verordening van de stad Vilvoorde, citymarketing in het

vergunningenbeleid, ...).
  • Evalueren en herwerken van het reglement op de bouwtaks.
  • Verzekeren van de informatieveiligheid van persoonsgegevens van burgers en andere
stedelijke confidentiële informatie die de medewerkers beheren tijdens het uitvoeren van de
activiteiten verbonden aan hun functie, zoals:
  • Opvolgen van het informatieveiligheidsbeleid en de procedures van de stad;
  • Naleven van de wettelijke privacy vereisten;
  • Melden van informatieveiligheidsrisico’s en inbreuken tegen het informatieveiligheidsbeleid.

6. Opvolgen van evoluties en ontwikkelingen zowel met het oog op informatiedoorstroming in de dienst
en/of het geven van adviezen.

Voorbeelden activiteiten
- Opvolgen, verwerken en implementeren van wetgeving, documentatie en recente
ontwikkelingen van belang voor de werking van de dienst.
  • Vertalen van verwerkte wetgeving, documentatie en recente ontwikkelingen in nuttige en
hanteerbare informatie voor de collega’s, andere diensten, de verantwoordelijke van de dienst,
het managementteam en de beleidsvoerders.
  • Doorgeven van informatie uit vergaderingen aan de eigen medewerkers, andere diensten, het
managementteam en de beleidsvoerders.
  • Opvolgen van de inkomende en de uitgaande briefwisseling (voornamelijk voor eigen
dossiers)
  • ...
7. Participeren in overleg met andere diensten, externen en andere actoren.
Voorbeelden activiteiten
-Voorbereiden van overlegmomenten, ten behoeve van de vergaderefficiëntie.
  • Verzorgen van heldere presentaties tijdens overlegmomenten.
  • Organiseren en voorzitten van overlegmomenten met betrekking tot het vergunningenluik (o.a.
het voorbereiden van de agenda van het 3PO [driepartijenoverleg], beheer agenda en timing,
zorgen voor correcte verslaggeving).
  • Verzorgen van de verslaggeving van overlegmomenten.
  • Bemiddelen en onderhandelen bij tegengestelde meningen en visies.
  • Uitbouwen en beheren van een eigen netwerk van nuttige contactpersonen.


WAT ZIJN DE VOORWAARDEN OM DEEL TE NEMEN AAN DE SELECTIE?
- Je bent in bezit van minstens een masterdiploma (of je zal dit behalen binnen een termijn van 6

maanden na deelname aan de selectie, in dit geval stuur je een studiebewijs in).
Bovendien ben je in het bezit van een diploma stedenbouw, ruimtelijke ordening of ruimtelijke
planning OF heb je twee jaar aantoonbare relevante beroepservaring inzake ruimtelijke ordening.
Buitenlandse diploma’s moeten vergezeld zijn van een gelijkstellingsbewijs (zie
www.ond.vlaanderen.be/naric/ ).

  • Je bent in het bezit van een blanco uittreksel uit het strafregister (Model 1 art.595)
  • Je kan uitstekend communiceren in het Nederlands, zowel mondeling als schriftelijk.

2

WAT IS ONS AANBOD?
Weddeschaal niveau A, master.
Minimale bruto beginwedde: 3 639.85 euro/maand (voltijds). Ervaring uit de openbare sector wordt
volledig overgenomen en relevante werkervaring uit de privésector of als zelfstandige kan onbeperkt
meegenomen worden.
De wedde wordt vermeerderd met vakantiegeld, eindejaarstoelage, maaltijdcheques (8 euro)
Eveneens gratis woon-werkverkeer bij gebruik van het openbaar vervoer; fietsvergoeding en
hospitalisatieverzekering.
Jaarlijks ecocheques voor een bedrag van 160,- euro en 40,- euro aan Vilvoordse handelaarsbonnen
voor een voltijdse kracht (a rato van je arbeidsregime)
De Vilvoordse Personeelskaart biedt je een aantal voordelen aan: gratis lidmaatschap bibliotheek
Vilvoorde, 24 gratis zwembeurten in het stedelijk zwembad ‘t Zeepaardje, gratis vissen op de visvijver in
Hanssenspark, korting bij aankoop van losse tickets in cc Het Bolwerk, gratis naar de film bij aankoop van
een abonnement in cc Het Bolwerk.
Interessante verlofregeling (wettelijke verlofdagen en 13,5 bijkomende verlofdagen, 14 feestdagen en
werktijden waardoor een evenwichtige combinatie van vrije tijd/gezin en werk mogelijk is. Aangename
werkomgeving, tof en enthousiast team zijn zeker een meerwaarde. Thuiswerk is mogelijk.


HOE MOET JE SOLLICITEREN?
Uiterlijk op 24 september 2023 via https://www.jobsolutions.be/register/16808-27 of te verzenden aan
het college van burgemeester en schepenen, Stadhuis, Grote Markt, 1800 Vilvoorde of tegen
ontvangstbewijs af te geven op de dienst personeel. De kandidatuurstelling omvat het
inschrijvingsformulier vergezeld van een curriculum vitae, een motiveringsbrief, een kopie van je
diploma en een attest van goed gedrag en zeden. Kandidaturen zonder cv of een kopie van je diploma
worden NIET aanvaard.

Stad Vilvoorde hecht veel belang aan gelijke kansen en diversiteit. We moedigen iedereen aan om te
solliciteren ongeacht leeftijd, culturele achtergrond, beperking, seksuele oriëntatie, geslacht of
genderidentiteit.
Aanpassingen in de selectieprocedure nodig? Heb je een beperking waardoor je niet kunt deelnemen
aan de selectieprocedure en voldoe je aan een aantal voorwaarden? Dan kun je een aanpassing in de
selectieprocedure vragen. Meer info: sollicitaties@vilvoorde.be



HOE VERLOOPT DE SELECTIE?
De selectie wordt uitbesteed aan Poolstok.
De selectiedatum moet nog vastgesteld worden.
De kandidaten worden onderworpen aan de hiernavolgende selectietechnieken:

  • Een preselectie indien er meer dan 6 kandidaten zijn.
  • Een assessment dat wordt afgenomen door een selectiebureau en peilt naar de vereiste
competenties voor de functie. Het resultaat is eliminerend.
  • Grondig sollicitatiegesprek met voorbereiding van een case of schriftelijke proef.

Het resultaat is eliminerend

Bijkomende inlichtingen kunnen steeds bekomen worden op de dienst Personeel, AC Mattenkot, Lange
Molensstraat 44, 1800 Vilvoorde, telefoon 02 255 79 48 of sollicitaties@vilvoorde.be.



In opdracht:
De algemeen directeur De burgemeester
Vera Boudry Hans Bonte

3

$ads={2}


 

.

$ads={1}

Post a Comment

Previous Post Next Post

Sponsored Ads

نموذج الاتصال